Egy vállalkozás elindítását számtalan előkészület, tervezés és gondolkozás előzi meg. Kezdő vállalkozó számára megoldás egy egyéni vállalkozás indítása. Lássuk milyen lépéseket kell megtenni annak, aki ezt a vállalkozási formát választja? Hogyan legyen egyéni vállalkozó? Mennyibe kerül ez nekem? Milyen feladataim vannak? Íme néhány fontos tudnivaló egyéni vállalkozás indítása előtt.
A KSH adatai szerint a koronavírus járvány kezdete óta továbbra is növekvő tendenciát mutat az egyéni vállalkozások száma. A járvány gazdaságra gyakorolt hatása következtében egyre többen döntenek úgy, hogy saját kézbe veszik sorsukat és vállalkozást indítanak. Szinte nulla befektetéssel – kötelező törzstőke befizetés, illetve jövőbeli befizetésre vonatkozó kötelezettségvállalás nélkül – az egyéni vállalkozási forma az, amellyel legkönnyebben megkezdhetjük üzleti tevékenységünket.
Miért érdemes az egyéni vállalkozói formát választani?
Nincs főnökünk. Szinte nulla befektetéssel is elindíthatjuk vállalkozásunkat, mivel ennek indítása teljesen díj-, és illetékmentes, nincs kötelező törzstőke befizetés sem. Az egyéni vállalkozás kiválóan alkalmas, ha nincs, vagy csak kevés kezdő tőkénk van. Nem szükséges órákat sorban állnunk a hivatalokban, hiszen teljesen online ügyintézéssel létrehozható a vállalkozásunk. És ami a legfontosabb, hogy bármikor szüneteltethető, ha éppen meggondolnánk magunkat.
Milyen feltételeknek szükséges megfelelnünk egyéni vállalkozás indítása előtt?
Van néhány fontos tudnivaló az egyéni vállalkozói forma kapcsán. Magyarországon egyéni vállalkozó magyar állampolgár lehet. Egyéni vállalkozó nem lehet olyan személy, aki valamely gazdasági társaság korlátlanul felelős tagja vagy egyéni cég tagja. Egyéni vállalkozást nem hozhat létre az, aki szándékos bűncselekmény miatt jogerősen egy éven túli szabadságvesztésre, ítéltek.
Hogyan legyek egyéni vállalkozó?
Először is meg kell határozni a vállalkozás tevékenységi köreit és székhelyét. A tevékenységi körök közül ki kell választanunk egyet főtevékenységnek (amiből várhatóan a legtöbb bevételünk lesz). Kell, hogy rendelkezzünk ügyfélkapu felhasználónévvel és jelszóval, hiszen a vállalkozás elindítását online kell bejelenteni a NAV-nak. Az online bejelentésben érdemes könyvelőiroda közreműködését kérnünk. Nagyon fontos, hogy az ügyfélkapu belépési adatainkat semmilyen körülmények között se adjuk ki harmadik félnek, így könyvelőirodának sem!
Miért kérjek segítséget egyéni vállalkozás indításához könyvelőirodától?
Ügyfélkapu felhasználónév és jelszó birtokában, bárki saját maga is elindíthatja egyéni vállalkozását. Ezt viszont szakmai szempontból egyáltalán nem javasoljuk, mivel a vállalkozás elindításakor olyan könyvelési, illetve adószakmai kérdéseket is meg kell válaszolni, ahol a válaszok utólagos módosítására már nincs lehetőség. Ilyen adószakmai kérdések többek között, hogy áfa körbe szeretnénk-e tartozni, illetve KATA adózást fogunk-e alkalmazni. Ezekre a kérdésekre hibátlanul kell válaszolni, hiszen senki sem szeretné egyéni vállalkozását bírságfizetéssel kezdeni.
Mi a megoldás?
A megfelelő adózási mód kiválasztásához megrendelheti telefonos konzultáció szolgáltatásunkat, a vállalkozás online regisztrációjához pedig igényelheti vállalkozás indítás szolgáltatásunkat.
Kérje segítségünket, zárja ki a hibalehetőséget kényelmes és gyors szolgáltatásainkkal, biztos teljeskörű könyvelői háttérrel!
(Kép forrása: envato elements)